Kompletna renowacja tylnych zacisków

Kompletna renowacja tylnych zacisków

Kompletna renowacja tylnych zacisków hamulcowych Octavia II (2008r)

 

Przyszedł taki moment, kiedy zmusiłem się do naprawy tylnych zacisków hamulcowych.

Autkiem na co dzień jeździ kobietka na krótkich odcinkach i nie używa ręcznego… prawie wcale. Wreszcie przyszedł czas, że przez kilka dni z rzędu miałem tą „niewątpliwą przyjemność” poruszania się tym samochodem chwilę dłużej i na trochę większych dystansach.

Co przystanek, to czułem, że hamulce nie działają tak jak powinny, a po zaparkowaniu się i wyjściu z wnętrza dopadam mnie specyficzny smrodek „palonych” klocków. Dobrze przypuszczałem, czego mogę się spodziewać, po zdjęciu kół i weryfikacji stanu zacisków.

Czas na naprawę

W tej chwili piszę to już bez emocji, bowiem naprawę przeprowadziłem już kilka miesięcy temu. Dziś porządkując zdjęcia, postanowiłem przelać to do wpisu i podzielić się wynikiem swoich działań

Całość prac, które musiałem wykonać, po prostu mnie przytłoczyła. Nie spodziewałem się takiej skali destrukcji.

Podsumuję to w ten sposób:

  • wymiana klocków wraz z blaszkami (pikuś)
  • wymiana piast z łożyskami
  • wymiana jednej śruby mocującej jarzmo (stara się urwała)
  • wymiana zestawu naprawczego zacisku z nowymi tłoczkami i kompletem uszczelnień
  • renowacja jarzm, oczyszczenie z rdzy i zabezpieczenie Hammerite’m
  • zerwanie/pęknięcie klucza nasadkowego podczas odkręcania jarzma z prawej strony
  • dorobienie nowych wężyków hamulcowych na obu zaciskach
  • wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie układu
  • zapewne coś jeszcze, o czym nie pamiętam w chwili pisania tego tekstu

Praca, którą przewidziałem na 2 do 3 dni rozwinęła się do ponad tygodnia. Aż nie chce mi się wszystkiego opisywać, ale uwierz mi – naprawdę narobiłem się przy tym jak wół.

Efekt tego działania bynajmniej rekompensuje wszystkie niedogodności. Poniżej umieszczam galerię z przebiegu prac. To nie wszystkie foty z tej akcji, bo niestety nie wszystkie były dobrej jakości. Miłego oglądania

Wygłuszanie drzwi samochodowych – wyklejanie matami

Wygłuszanie drzwi samochodowych – wyklejenie matami

Zapewne wielu z nas zastanawiało się co zrobić, żeby było więcej basu w naszym pojeździe. Niektórzy wymieniają głośniki, inni wstawiają subbufery, piece i inne wynalazki. Można, również wygłuszyć sobie porządnie drzwi, w których umiejscowione są głośniki. Sam głośnik zamontować w sztywnej podstawie z MDFu i całość dokładnie wykleić matami. Tak właśnie zrobiłem to w swojej Oliwce. Poniżej krótki opis i kilka fotek. (więcej…)

Modernizacja skrzyni biegów

Modernizacja skrzyni biegów

Remont i modernizacja skrzyni biegów EGS

Długi czas zastanawiałem się nad „wydłużeniem” przełożeń w swojej skrzyni. Różne były pomysły – inne kółko zębate 5-go biegu, inna skrzynia… Mocno myślałem o skrzyni GGU (z Polo 1,4 TDI i inne), nowa skrzynia (znaczy wszystko po regeneracji) 1000 netto + zwrot starej… Gościu sprzedający skrzynie mnie namawiał na jeszcze dłuższe przełożenia, ale już liczył sobie 1500… (więcej…)

Remont silnika 1,9 TDI AHF

Remont silnika 1,9 TDI AHF

Remont silnika 1,9 TDI AHF

Każdego w końcu dogania taka myśl – puścić go z górki do kanału, czy jednak wydać te kilka stów na remont silnika 

To taki stary rupieć, ale cholernie ekonomiczny i bezproblemowy na dłuższą metę. Właśnie odebrałem samochód z warsztatu. Zdążyłem już cyknąć już koło 30 km i przyznam szczerze – jest super.

Naprawdę nie jestem pod wrażeniem tego mechanika. Jeszcze jeden punkt niżej za trudny kontakt. Robota w pierwszym momencie wydawała się super, czas i przebyte kilometry zweryfikowały jakość montażu… (więcej…)

Skoda Octavia

Skoda Octavia

 Nastoletnia Oliwka – czyli historia Skody Octavia Kombi

Auto było kupione w 2008 roku z „oryginalnym przebiegiem”  ~140 tyś. w celu połykania kilometrów, z racji takiej pracy, gdzie w skali roku robiłem przeciętnie 30-60 tyś. Teraz bardziej „klasyczny Kowalski”, no może nieco więcej jeżdżę, bo do samej pracy rocznie policzyłem 17 600.

(więcej…)